June 18, 2014

Do Museums Worldwide form a true Community on Twitter? Downloads

High resolution images of the graphs contained in our Social network Analysis' study Do museums Worldwide form a true community on Twitter? And some additional material not contained in the report.

June 18, 2014

Following #museumnext through Social Network Analysis

June 13, 2014

El autoservicio de anuncios de Twitter ya está disponible en España

La plataforma de autoservicio de anuncios de Twitter se abrió esta semana en España, un año y unos meses después de hacerlo en USA.

May 28, 2014

La creación de un Trending Topic

El día 22 de Mayo participamos en el segundo evento #Datactic, una jornada de 'FormAcción', colaboración e innovación para compartir conocimiento, estrategias y tácticas sobre social media. El propósito era iniciar una acción conjunta basada en la creación de un Trending Topic nacional en Twitter. El fin era promover la participación en las...

May 13, 2014

Elecciones Europeas en Twitter: La Precampaña

Desde el 25 de Abril estamos monitorizando el hashtag oficial de las elecciones europeas en Twitter: #EP2014. Presentamos en este artículo los resultados del análisis de los tweets publicados hasta el inicio de la campaña electoral, el viernes 9 de mayo. La principal diferencia respecto a elecciones anteriores, es que esta vez el proceso para...

April 28, 2014

SNA: Analysis of the interrelationship between Museums and the Web on Twitter

During the annual Museums and the Web Conference held from April the 2nd until April the 5th in Baltimore, La Magnética presented a Lightning Talk about the behavior of the museum’s community on Twitter for almost a year. Soon we will publish the full paper, based on the data of a whole year.

April 24, 2014

Social Network Analysis MuseumWeek 3: A closer look to the country groups.

In our last post about the #museumweek initiative we showed that there was a natural separation between the 4 participating countries: UK, France, Italy and Spain. The analysis presented 4 groups with a lot of interactions within each one of the groups, but with fewer cross-country interactions.

April 03, 2014

#Museumweek: an analysis of a truly participative museum initiative at Twitter

After an intense week, the #museumweek initiative finally came to an end last Sunday. With more than 180.000 tweets, there have been a lot of people taking part of it, including more than 40.000 users and 600 museums

February 18, 2014

Museums and the Web Florence 2014 #MW2014

Esta semana estamos en Florencia (Italia), para presentar uno de nuestros últimos trabajos en el Museums and the web Florence (MWF2014).

November 05, 2013

Introducción a las redes sociales en China: Principales características y diferencias con Occidente

Las redes sociales chinas han crecido muy rápido en los últimos años. Según datos de finales de 2012, el 40% del tiempo que invierten los usuarios chinos en Internet lo dedican a las redes sociales.

Subscribe to Email Updates

LaMagnética

Rambla de Catalunya 43, principal 2ª 08007 Barcelona +34 93 539 09 90 - Legal advice